Disneyland Parijs

Voor ons 18 jarig jubileum had mijn man een tripje Disneyland geboekt. Ik had de avond voor vertrek alles ingepakt in de auto staan ,de kleren lagen klaar. Goed georganiseerd (dacht ik…) Het nobele streven was om 06.00 uur weg te rijden uiteraard zouden wij WIJ niet zijn als het niet toch een dik uur later werd.

Het hotel

Tegen 13.00 uur kwamen we aan bij het Vienna House Dream Castle hotel. Een prachtig hotel. We kenden deze al van een vorig bezoek en dit was ons heel goed bevallen. We checkten in en kregen een mooie ruime kamer toegewezen met lekkere bedden voor ons , een stapelbed voor Quinten en op aanvraag een fijn babybedje voor Chloë. Op de kamer stond ook een waterkoker en een minibar. Het hotel zelf heeft een binnenzwembad , een SPA , ballenbak , gameroom , voetbaltafel van alles. Heel fijn. Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor… op naar de pendelbus.. op naar Disneyland!

Disneyland

De bus stopt iedere 10 minuten voor het hotel en binnen 10 minuten sta je voor t park. Eerst door de uitgebreide security maar dat vind ik persoonlijk alleenmaar fijn. Geeft toch een soort gevoel van veiligheid. En gelukkig ben je er snel doorheen.

Disney met een baby

Met een baby Disneyland bezoeken is een ervaring die ons voor de volle 100% is meegevallen. We hadden een mooie & handige klein opvouwbare buggy gekocht van Topmark (JAY) en de ByKay draagzak mee. Ik maakte me van tevoren zorgen dat Chloë nergens in zou mogen maar ze mocht bijna overal in mee en ze vond het super! Lekker bij mama op schoot keek ze haar oogjes uit in Its a small world , Peter Pan’s flight , buzz lightyear , les voyages de pinoccio , pirates of the caribbean , le passage enchanté d’aladdin. Ze heeft zelfs de stuntshow in het Studio Park gezien.

Tijdens de parade’s zat ze glunderend mee te swingen en te klappen. Schitterend! Het Disneyland park beschikt over een baby centrum waar je je kindje kunt verschonen , flesjes/potjes warm kunt maken en zelfs kunt laten slapen.En mocht je iets vergeten zijn.. ze verkopen hier ook luiers , potjes , melkvoeding , sapjes. No stress dus. In de restaurants kun je ook babyvoeding bestellen als je erom vraagt. Het baby centrum vind je aan het eind van Main Street rechts in de hoek.

Dag 1

Het regent , het regent.. De pannetjes van het kasteel worden nat..dat was natuurlijk wel jammer , maar de regen mocht de pret niet drukken. We schuilden even in het kasteel. Brachten een bezoekje aan de draak en keken bij de glasblazerij en winkeltjes. Daarna naar Fantasyland , we konden een aantal attracties doen voor het etenstijd werd.

Wij kozen de eerste dag voor restaurant de Silver Spur Steakhouse in Frontierland. Het was hier rustig , we hadden niet gereserveerd maar kregen vrijwel direct een tafel toegewezen. Het eten was hier prima maar ook niet meer dan dat. De sfeer is verder ook niet heel bijzonder. Ik had Charlois steak , Michael een haantje , Quinten een kindermenu waar vooraf n tomatensoepje bijzat. Dat soepje heeft Chloë opgegeten en daarbij nog een potje babyvoeding wat we hier besteld hadden. Check wel goed je bon voor je afrekent. Onze was per ongeluk verwisseld… 300 euro!!! Het leek me al wat veel : )) Gelukkig hadden we het op tijd gezien en werd de fout hersteld. We kwamen tegen 21.30 afgedraaid bij ons hotel.

Dag 2 Ontbijt met Disneyfiguren

De volgende ochtend stond het ontbijt met disneyfiguren op het programma. Dit is bij het plaza gardens restaurant. Het is zeker een aanrader!

Hiermee pak je alvast een aantal Disneykarakters mee om mee op de foto te gaan , waar je anders heel lang voor in de rij moet staan. De karakters (o.a. Mickey , Dagobert , Tijgetje , Goofy) komen langs de tafels en nemen de tijd voor een knuffel , foto , gekkigheidje. Zo leuk! Van tevoren reserveren is wel aan te raden dit kun je enkele dagen voor vertrek regelen.

Vandaag vierden we onze trouwdag. We kozen ervoor om in ons favoriete restaurant te eten het Rainforrest Café in Disney Village. Ik vind de hele aankleding daar zo leuk. Je moet ervan houden zo’n doorgevoerd thema en overal prikkels : ) Bij de entree vallen meteen de prachtige vissen op in de vistank.

Binnen is het regenwoud thema ver doorgevoerd , overal is wel iets te zien. Een sterrenhemel en her en der staan wilde dieren die om de zoveel tijd tot leven komen met natuurgetrouw geluid. Geweldig voor de kinderen. Het eten is ook prima. Maar vooral de desserts zijn erg lekker! wij bestelden een vulcano die je samen op kunt eten , deze werd heel feestelijk gepresenteerd met sterretjes. Passend bij de dag ; )

Quinten wilde na het eten heel graag naar de Lego Store. Hier staan prachtige legobouwwerken om te bewonderen maar wat voor hem veel belangrijker was.. Je kunt er zelf lego poppetjes bouwen. Je mag er 3 maken voor 8 euro en dat is natuurlijk hardstikke leuk voor de jonge en oudere ; ) Lego fans. Je krijgt alleen de kinderen nooit meer mee de winkel uit : )

We maakten het deze avond niet te laat. In het hotel gingen de mannen nog even het zwembad in. Kon ik Chloë in alle rust in bad doen en nog een flesje geven voor het slapen gaan.

Dag 3 De perfect Stranger

De laatste parkdag alweer. Na het heerlijk uitgebreide ontbijt in ons hotel moesten de mannen nog iets pakken. Ik wachtte met Chloë in de lobby toen er een dame naar me toekwam. Ze had haar armen voor haar borst gevouwen en hield iets in haar handen. In het engels vroeg ze me of ze mijn dochter iets mocht geven , een cadeautje. Ik werd hier eigenlijk door overvallen. Ze vroeg of ze naast me mocht komen zitten en gaf me een Disney Marie knuffel voor Chloë , t kaartje hing er nog aan. Ze vertelde dat ze uit het midden oosten kwam. Ze vond Chloë heel schattig en vroeg of ze haar mocht vasthouden. Ik zei beleefd nee. Ondertussen kwamen ook mijn mannen aangelopen. Ik wenste de vrouw een goede terugreis , bedankte haar voor het cadeau en nog verbaasd (zacht uitgedrukt) over dit hele gebeuren liep ik met mn gezin naar de pendelbus. Om eerlijk te zijn heb ik de knuffel aan een onderzoek onderworpen waar ze in de kamertjes bij de luchthavenbeveiliging jaloers op zouden zijn , dit tot grote hilariteit van Michael. Het was gewoon een lief spontaan gebaar En zo is het! Na mijn initiële angst dat ik het niet had moeten accepteren liep ik de hele dag op een wolk van dankbaarheid (en schaamte over mijn eigen gedachttengoed) om het lieve gebaar van de perfect stranger.

Deze dag had Michael Quinten eindelijk overtuigd om mee Space Mountain in te gaan. En als er eenmaal een schaap over de dam is…Hij heeft zn angst overwonnen! Hij glom van trots en had de grootste verhalen over zijn avontuur. En natuurlijk moesten ze nog een keer : ) Indiana Jones werd ook veelvuldig bezocht. Gelukkig mocht mijn persoonlijke favoriet ook in de herhaling. Pirates of the Carribean vind ik zo gaaf. gelukkig vind onze kleine daredevil dat ook. die blinkt niet van n ouwe piraat meer of minder en wat druppels water.

In Adventureland vind je trouwens ook een hele leuke speeltuin bij het piratenschip. Hier kon ik Chloë ook mooi even rond laten kruipen terwijl haar grote broer uitraasde op een klimwandje aan de andere kant.

Er kwam nog n ontzettend poppig meisje van ik schat 1.5/2 jaar naar Chloë toe en begon haar uitgebreid te knuffelen en kusjes geven. Zo zoet.

In de middag besloten we even op een terras te gaan zitten. Inmiddels hadden we ook aardig wat kilometers in de benen (deze dagen 10,11 en 13km om precies te zijn but who is counting ) We namen plaats op het schattige victoriaanse stijl terras van Victoria’s home style restaurant waar we de heerlijkste milkshakes bestelden. Werkelijk een aanrader! Een lust voor het oog en ze hebben de heerlijkste smaken. Ik had Oreo/Banaan met het silhouette van Pumba in cacaopoeder bovenop. Ook kun je er kleine gebakjes bestellen. 5 mini pattiserie voor 8 euro en ze waren heerlijk : ))

Parades

We konden hierna gelijk weer aansluiten voor een parade. Deze vinden meerdere keren per dag plaats. Een tip voor de Jungle book Jive. Mickey , Minnie , Knabbel en Babbel en anderen stappen van hun praalwagens en lopen dan naar het pleintje in het midden van het plantsoen. Als je een mooie fotospot zoekt waar je ze goed kunt zien kun je dus t beste een plekje om het hek bij het plantsoen in het midden van de rontonde zoeken.

Wat ik persoonlijk heel erg leuk vond was Timon’s Matadance. Deze vind plaats in Adventureland en is gewoon ontzettend grappig. Ga wel op tijd , het is geen voorttrekkende parade maar een show en er is maar beperkt plek om vooraan te staan. Er worden ook mensen uit het publiek uitgenodigd om mee te dansen dus trek je dansschoenen aan : )

We aten deze keer “vlug” wat bij een fastfood corner op het terras. Ik kan er niets positiefs over zeggen. Echt geen aanrader.

wel nog even een leuke tip haal een lekker ijsje bij gelati tegenover Its a small world. Heerlijk en als je geluk hebt komen er nog wat caracters voorbij lopen.

Illuminations

We zijn gebleven tot het spectaculaire einde. Ik wilde zo graag eens Illuminations zien , de prachtige lichtshow en het vuurwerk om het kasteel. Het was super! we stonden achteraan Main Street midden op de weg en hadden van daaruit toch prima zicht op het geheel. Wel zijn we er iets eerder tussenuit gesneakt omdat we niet in druktechaos terecht wilden komen op weg naar het station. En wat denk je? Wij hard doorlopen ….. lopen we verkeerd! Andere kant van het station potjandorie. Echt iets voor ons… Met als gevolg dat we weer door de securitycheck moesten voor we nu echt hardhollend naar de bus gingen.

Dag 4 naar huis

We hebben het zo heerlijk gehad. We wilden nog helemaal niet naar huis. Werkelijk alles zat mee , dat is ook wel eens fijn. Alle angsten die we van tevoren hadden (Quinten wilde echt niet in een ander bed moeten slapen) & doemscenario’s (een constant krijzende baby die daar niets aan zou vinden ) bleken gelukkig geen realiteit te zijn geworden. Na een wederom heerlijk hotelontbijt reden we met onze auto naar Disney village voor een laatste Disney stop. Even naar Starbucks en nog even langs de Disney Store en toen hop de nodige kilometertjes terug naar huis. Onderweg onze hondjes opgehaald bij hun vakantieparadijs , we waren om 20.30 thuis. Gesloopt maar voldaan.

Tips

Koop in Nl poncho’s (Action) en Disney oortjes (Claire’s , Primark of bij Ali bestellen) dat scheelt aanzienlijk. Het is niet te hopen dat je ze nodig hebt maar poncho’s kosten in het park 13 Euro , per stuk dus. Oortjes zijn 20 Euro.

Rugzakken! superpraktisch! iedereen n eigen zak mee om het gewicht te verdelen zodat je je geen breuk sjouwt. Je kunt ze voor je dragen als je je waardevolle spullen in de gaten wilt bewaken.

Neem genoeg snacks & drinken mee voor in het park. Niets zo vervelend als er iemand trek of dorst krijgt (jengelende kids : )) op een druk moment en je superlang in de rij moet gaan staan. Ga lekker ergens eten op een rustiger moment en/of probeer van tevoren te reserveren. Wij hadden o.a. een zak krentebollen meegenomen en de nodige Liga”s en Sultana’s. Ook bananen maar die bleven in het hotel. In de parken wordt trouwens ook fruit verkocht bij sommige foodstands.

De winkels zijn trouwens langer open zijn dan de attracties. Een goed maar wel druk moment om te shoppen. Of ga terwijl de rest van je gezelschap in een attractie gaat. Niets zo erg als wachten : )) Goed excuus ook

Aanraders:

Rainforrest Café Restaurant (Disney Village)

Ontbijt met Disneyfiguren (plaza gardens)

ijs eten bij Fantasia Gelati (tegenover its a small world)

Milkshakes bij Victoria’s Homestyle restaurant

Lego Store (Disney village)

Een Fotopass aanschaffen

Oke confession of a bag-o-holic …deze tassenverslaafde heeft Disneyland als excuus aangegrepen voor een nieuwe Michael Kors tas. Manlief vroeg nog bij de eerste aanblik is die niet veels te klein? Neeeeee joh. En zo kreeg mijn verzameling een nieuwe aditie. De studded Rhea backpack werd de nieuwe babytas. Toegegeven hij is niet erg groot , maar alles past erin! : )

In mijn rugtas / babytas:

Toilettasje met 4 luiers , klein pakje doekjes , minisudo en een bestekje ( kun je ook makkelijk onderin de buggy gooien)

Nestle pyamapapjes (handig! ook koud te geven)

Doosje met babykoekjes/rijstwafeltjes/maissticks

2 knijppakjes Organix

Melkpoeder toren

flesje (Suavinex)

slabbetje

extra kleding en vestje

mijn telefoon , ik heb zo’n hoesje met vakjes waar ik mn passen in heb en medicijnen. Hierdoor hoef ik ook geen portomonee meer mee te slepen.

speeltjes en knuffels hang ik aan van die handige speelringen aan de buggy (ook handig om je tasjes met aankopen aan te hangen ; ))

Ik zou het iedereen aanraden om met kleine kinderen Disneyland te bezoeken. Als je vragen hebt over onze ervaring met deze trip stel ze gerust! Ben jij ook geweest , hoe vond jij/jullie kind(eren) het?